teensonly

Alla inlägg under augusti 2013

Av Natalie Olsson - 30 augusti 2013 11:17

Ljudvågor...


Ljud sprid iform av ljugvågor och ljugvågor uppstår när ett obejekt vibererar och sätter luften omkring i svängningar.Ljudvågor sprids i alla riktningar kring ljudkällan.  




Förtätningar & förtunningar....


Ljudvågor består av förtätningar och förtunningar som rör sig ut från ljudkällan som ringar på vatten.När dessa förtätningar och förtunningar når trumhinnan uppfattar vår hjärna det som ett ljud..För att ljud ska kunna sprida sig som ´vågor´,förtätningar och förtunningar, krävs alltså någon materia som vågorna kan uppstå av. Ljud kan följdaktligen inte finnas i vakuum.

 

 

 

Våglängd & amplitud...


Amplitud är ett icke-negativt skalärt mått på en oscillerande vågs höjd.

Våglängden är avståndet mellan repeterande delar av ett vågmönster.

   

 

 

 

Frekvens & Hertz..

 

Frekvens är en storhet för antalet repeterande händelser inom ett givet tidsintervall.

Hertz som förkortas Hz är enheten för Frekvens. uppkallad efter Henrich Hertz. 1 Hz är 1 händelse per Sekund

 

 

 

Ni behöver värkligen inte läsa detta eftersom det är ett skolarbete som jag var tvungen att lägga ut på en blogg.  


 
Av Natalie Olsson - 30 augusti 2013 10:54

     





Bjuder på några random bilder från rasten!

Träffade min lilla sötnos gabbi med !   


Av Natalie Olsson - 30 augusti 2013 10:44

Just nu så har vi lektion med 9:orna, vilken tur jag har eftersom min bästa vänn går i 9:an. Just nu så jobbar jag med vårat projekt School of rock 2.0, och samtidigt lyssnar jag på några låtar på spotyfi.




Kram nathaa  

Av Natalie Olsson - 29 augusti 2013 11:30

 

Av Natalie Olsson - 28 augusti 2013 17:50

 



Då blir det att kolla på idol ikväll och skriva lite med världens underbaraste!, vad tycker ni om idol?själv så tycker jag det är roligt och får mej många skratt åt pinsamma människor !



Kram Nathaa...  

Av Natalie Olsson - 28 augusti 2013 10:59

       

Av Natalie Olsson - 28 augusti 2013 08:59

Det kommer bli såhära att jag kommer lägga upp uppgifter på bloggen som har med skolan att göra, men jag måste göra det för att få lite bättre betyg!, vad hade ni för betyg i musik ?Skriv nere i kommentarerna vad ni fick för betyg om ni vill dela med er!, Själv så fick man ju bara ett D och nu sitter man och lyssnar på skit dålig musik som ens lärare spelar i högtalarna..

Av Natalie Olsson - 28 augusti 2013 08:48

Marwa är inte med i bloggen längre för att hon och jag är inte vänner och vi kommer värkligen inte att bli vänner igen!, så fortsätt att följa bloggen det kommer bli många och mycket roligare saker nu!



Kram Nathaa   

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Är du Tjej eller Kille ?
 Tjej !
 Kille !

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

teensonly

Coolt

<style type="text/css">body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/others/oth-9/oth805.cur), progress !important;}</style><a href="http://www.cursors-4u.com/cursor/2012/02/04/bright-green-bow-tie.html" 

Bright Green Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards